Steffie De Baerdemaeker

In mijn hoofd klonk het beter

Het onderwijs kan wel wat humor en relativeringszin gebruiken. Steffie De Baerdemaeker nam die gedachte ernstig. Al helpt het dat ze er tegelijk hard om kan lachen.

Vanuit haar ervaring als leerkracht en opleider en haar passie voor het podium, ontwikkelde ze een eigen vorm: theaterlezingen. Daarin houdt ze het onderwijs telkens weer een rake en tegelijk ontwapenend grappige spiegel voor. Het evenwicht tussen diepgang en de lichtheid waarmee ze die brengt, groeide uit tot Steffies handelsmerk.

Naast het verderzetten van haar missie in het onderwijs, schuift Steffie nu een stap op. In In mijn hoofd klonk het beter laat ze de lezing helemaal los en kiest ze voluit voor het kruispunt cabaret/comedy/theater. Deze keer verkent ze het gebied tussen denken en spreken, het mijnenveld waar zelden iets exact uitkomt zoals je het bedoelde.

Tijdens haar residentie in De Werf Cultuurhuis werkt Steffie aan deze nieuwe voorstelling. Ze verlaat haar vertrouwde terrein, maar zonder haar blik te verliezen. Haar première mag ze houden in de schouwburg van De Werf Cultuurhuis op 16 oktober 2026. Klik hier voor info & tickets!